من طی مصاحبه ای که با خانم زهرا شکریان معلم مقطع دبستان و پیش دبستان مدرسه حضرت معصومه(س) زیراب داشتم تجربه جدید و لذت بخش ایشان را در درس ریاضی ثبت نمودم. 

   ایشان با موضوع عدم درک قرینه یابی توسط دانش آموزان در درس ریاضی مواجه گشتند. برای رفع این مشکل این معلم یک بازی جالب را طراحی کردند. در این بازی که آینه بازی آن را معرفی کردند.

    به وسیله یک طناب یا گچ موزاییک های کلاس را به دوقسمت تقسیم می کردند. در این بازی معلم در یک سمت از موزاییک ها قرار می گیرد و دانش آموز نیز باید در قسمت روبه روی معلم روی موزاییک قرینه بیاستد. اگر معلم یک موزاییک به جلو حرکت کرد دانش آموز نیز باید یک موزائیک به سمت جلو حرکت کند و اگر معلم دو موزائیک به عقب برود دانش آموز نیز باید دو موزاییک به عقب برود.

و این بازی آنقدر برای بچه ها تکرار می گردد که دانش آموزان با لذت قرینه یابی را به صورت غیرمستقیم می آموزند. 

کتابشناسی "تجربه معلمی"

" بازخورد" سرنوشت ساز / آزاده فتحی

با خانواده همکاری کنیم / انسیه امیردهی

معلم ,بازی ,دانش ,  ,موزاییک ,یک ,این بازی ,آموز نیز ,نیز باید ,دانش آموز ,موزائیک به

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروپاشی همه چیز در مورد آزمونSAT مطالب ، اسکریپت و... کمیاب سرعت پروژه سیر تحول آسایش گستر _ نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی، کولر گازی و اسپلیت در شیراز ملکه های کیپاپ کارگر و کارفرما و قوانین گروه گرافیک و فتوشاپ تلگرام